Bantu klik HB akak ni ye...terima kasih banyak2!!

Khamis, Ogos 19, 2010

Hari hari tepung pelita

pic ihsan en goggle...huhu

ye uols mmg sejak dari dulu lagik...bila tiba jek bulan ramadhan selera tekak akak ni trus berubah nak makan tepung pelita sajork....hehe tiap-tiap hari tu....ngeee kira peberet akak very much uols...walllaaa!!

thn lepas 6 biji (bijik ke??) = RM2.oo now sudah harga tetap sama tapi kuantiti tepung pelita kurang 1 lak...hehe yelaaa now kan sume barang dah naik...giler arr..!! xpernah yg turun kan uols...asyik naik jek..tpi kalo erge petrol turun idak plak barang2 lain turun same...ermmmm....renung2kan lah...mihahaha

sib baik bazar ramadhan area rmh akak nie mmg ada jual tepung pelita yg sedap lagi mabeles uols...sehingga menjilat jari kekdahnye...smpaikan kakak yg jual tepung pelita tu simpankan sebekas tuk akak....sebab dia tahu akak akan dtg lewat ke bazar ramadhan kekdahnye..haha thanks kakak coz memahami kehendak gua yg gonjeng nie...ahakss!!

so apa pulak peberet uols time pose nie???? meh ler share...ke keinginan uols lagi berganda2 dari akak??? huhuhu

adioooooosssss!!!!


**selain tepung pelita ...air limau + asam boi menjadi pilihan akak sekeluarga....huhu

17 ulasan:

Yan berkata...

klu dh hari2 beli maunye akak tu tak kenal

maslinamansor berkata...

tak pernah beli lagi tepung pelita setakat nie...

Farra Dhelina berkata...

sama lah kita kak.. tepung pelita & air asam boii...

* now ni byk tepung pelita yg dh tak ori..tak sukeeeeee!!!

atty's berkata...

kty lak suka puding karamel , agar2pandan..dgn badak berendam.

Aleeya berkata...

TEPUNG PELITA MMG SEDAPPPPP, KECIK2 DULU MAK SALU WAT, TAPI TGK TEMPAT GAK KAN..ADE YG OK ADE YG HAMBAR JE, TU SBB AKU TAK SKE BELI KUEH NEH, BUAT BARU PUAS ATI..LEY IKOT SUKATAN MANIS YG AKU NAK AHAHAHHAHA, ADOI JGN KENA KENCING MANIS UDAH LA HOHOHO

Wawa_Nadwa berkata...

kak, tepung pelita je yg paling laku kt umah wawa tuh kak.. kuih lain klu beli tak jalan..
hee!!

Mah@mahu berkata...

jng jadi hantu tepung dah lah akak suka gak kuih ni hari tu beli dpt yg keras geram nye...

rasp berkata...

antara paberet kuih i gak sis...

Nana berkata...

saya suka gak kuih ni mak xbuat lg takat puasa ke-8 ni

Hezesuze berkata...

Yan
kastemer tetap d bln pose uols..huhu

maslina
haishh rugi uols...dulu weols pn xsuke tapi sekali cuba...haaaa nk lgi tu...hehe

farra
yup mmg betul..ada 1hari tu abg pomen beli kt tmpt lain...aduaiii cair gilos uols...trus buang jek...haha

atty's
wah sedap tu kty...tp suke lagik tepung pelita mihahahaha

aleeya
mmg mabeles kan uols..tpi weols xreti nk buat ler...beli jek senang n jimat tenaga kekdahnye hahahha

wawa
lalu time bln pose jek..kalo hari lain 4sure xbape laku kan...ngeee

mahamahu
tepung hantu gonjeng...hahahaha wah takat nie xpernah lagik dpt tepung pelita yg keras sumnye sedapp lemak2 gtew

rasp
wah peberet uols jugak ek...

nana
sedap kan nana..?? akak just berbuka ngan kuih ni jek..sahur baru makan nasik...ngee

mummysyafie berkata...

tepung pelita ni salah satu kuih wajib my hubby. pastuh dier suka letak kat petisejuk dulu sebelum makan

Hezesuze berkata...

mummysyafie
ishh sameler ngan weols..mesti letak dlm peti ais...sejukkkk baru besh makan kan...ngee

mama tisya berkata...

sgt suka tepung pelita time bln pose..br je blk dr psr ramadhan bli 10 biji tepung pelita rm4

Hezesuze berkata...

mamatisya
ooo same erge kt sini arr...huhu

xangonila!! berkata...

wah kak!! tepung pelita 2..my fvrt!!..;-)

Lynn berkata...

kak betul2 sedap ke? ari tu teringgin la sangat, sekali beli manis la sangat

Mommy Pinky berkata...

lagi berganda2 la kak, tapi tgk tepung pelita ni bernafsu plak..petang nih, kena carik nih!! XD