Bantu klik HB akak ni ye...terima kasih banyak2!!

Khamis, Julai 16, 2009

sPeNDeR!!!

KeJaDIaN PeRTaMa (Berlaku di sekitar rmh)

Seisi kluarga Pak Mat sedang enak menonton tv smbil bergurau senda. Tetiba telah dikejutkan dengan suara pembantu rmhnye "Ibu, mari ke sini sebntar"... Secara kilat je sume seisi keluarga tadi keluar ke branda dpn rmh coz nk tau apa yg berlaku.

"Sape punya spender ni bu??" tnya pembantu rmh itu td smbil menunjukkan sehelai spender brand Renoma betul2 berada di lantai branda luar rmh. Sume ahli keluarga berasa hairan smbil dahi masing2 berkerut2 nk mengingati spender sapakah itu tetapi nan ado jawapannya. "Dah lah bik, letakkannye balik...kot2 mana tau esok empunya spender dtg collect balik" terang Mak Minah kepada pembantu rmhnye.

Keesokkan harinya, spt biasa anak perempuan Pak Mat & Mak Minah akan dtg lepak d rmh ibubapanya sehingga larut malam baruler dia akan pulang. Tetiba jek Mak Minah kelam kabut memanggil anaknya dgn panggilan 'akak'. "Akak! meh sini jap" smbil mak minah menarik tangan anaknya dan diikuti oleh menantu mak minah ke branda dpn.

"Kak, cuba ko tngok ni...ada spender kt dpn rmh kita la" jelas mak minah kepada anaknya. "Eh! biar betul bu...entah2 pncuri mana yg nk msuk ke rmh kita gunakan spender sbagai bahan pukau kot" kata si kakak. Smbil anak mak minah membelek2 spender Renoma yg bergulung2 tu dengan menggunakan pen.

Tetiba menantu mak minah menjenguk spender itu dengan dahi yg berkerut seribu. "Eh eh!ni spender sayalah bu" terang menantu mak minah kepadanya. "Ko biar betul..cuba check betul2" balas mak minah. "Ye, kompem saya punya spender ni" smbil garu kepala memikirkan mcamana spendernya bleh berada disitu.

Apalagi....satu rmh ler ketawa guling2 ingatkan spender pencuri mana entah yg tercicir rupa2nya spender menantu mak minah sendiri. Tuan punya spender pun turut gelak bagai tak hingat...wakakakakahahahahakakakaka seisi keluarga mak minah bila tau hal sebenar. Anak mak minah apalagi bagai nak pecah perut kekdahnya bila tau spender tu suami dia punya. Smbil tu menantu mak minah pun mengutip ler spendernya yg disangka spender pencuri tadi.

Sebenarnya menantu mak minah ni seorang pomen dan bila tugas da selesai menantu mak minah akan mandi dirmh mak minah sbelum balik ke rmhnye. Sudah menjadi kebiasaan bila selesai je mandi, menantu mak minah ini akan membawa baju kotor terus masuk ke dalam bonet kereta. So pada masa perjalanan ke kereta tanpa disedari spendernya tercicir ditengah jalan. TAMAT

KeJaDiaN KeDuA (Berlaku di stesen minyak)

Ini masih mengenai menantu mak minah yg lagi satu bernama Akob. Akob juga slalu bertandang ke rmh ibu mertuanya hampir 3x seminggu bersama isteri dan anak2nya. Akob juga akan menshekik & mandi di rmh mak minah sebelum berangkat pulang ke Petaling Jaya. Dan dah jd kebiasaan si akob hanya tukar tshirt sahaja manakala seluar Dockers nya akan dipakai guna balik. Akob juga seorang simple tp kelakar orgnye dimana spender yg telah dipakai diselitkan saje di sebelah kanan kerusi pemandu (berhampiran dengan pintu kereta).

Dalam perjalanan balik dr rmh mak minah, akob berhenti di stesen minyak untuk mengisi petrol. Setelah selesai mengisi minyak akob pun meneruskan perjalanan ke rmhnye. Tiba di rmh, akob macam rasa sesuatu kehilangan. "Errr, Ma! nmpak tak spender papa tadi" tanya akob kepada isterinya. "Mana mama tau...bkn ke papa yg simpan spender papa td" keluh si isterinya. "Yelah, mmgla papa yg amik spender tadi pastu papa selitkan kt tepi sit belah kanan ni" terang si akob kembali kepada isterinya.

Tetiba akob & isteri pandang antara 1 sama lain. "Entah2 tercicir kt stesen petrol tu tak" kata si isteri akob. Kebetulan jarak antara stesen minyak dgn rmh akob tidak lah jauh sangat. Jadi tnpa berlengah si akob & isterinya terus kembali ke stesen minyak tadi.

Dari jauh isteri akob telah ketawa terbahak2 guling2 kekdahnye bila ternampak sehelai spender berada di tapak stesen minyak itu. Nasib baik nan ado kereta yg isi minyak pada masa itu jd sempatler akob memberhentikan ketenya dan terus sambar spender dia yg tercicir itu.

Dalam perjalanan balik kepangkuan jln kekdahnye...apalaie wakakakhahahakakaka ler begema dlm kete akob suami isteri. Kira gembira la dpt balik spender yg tercicir tu....TAMAT

Amacam klako x uols! hehe ni sume kejadian sebenar yg telah distory morykan kepada aku ek...kalo diingat kembali peristiwa ni pasti aku seisi keluarga akan ketawa guling2 kekdahnye....huhuhuhu

p/s citer spender pun dpt mengeratkan hubungan keluarga tau wakaka

19 ulasan:

mama tisya berkata...

pg2 udh citer psl spender..ingtkn kejadian tu berlaku kt akk..heheheh

rizz berkata...

wakakakkaak siot jeh ahha kejilah!

Hezesuze berkata...

mamatisya - pssstttt!! gi baca balik..huhuhu

rizz - haha keji katenye...uwekkk

[-suziey-] berkata...

ee kalu sy la..xmengaku tu spender saya..selamba je menantu mak minah tu ngaku..ish dh la mak mentua..adoiii malu..mungkin spender tu mahal kot..tu yg xleh let go camtu jek..hahha:p

atty's berkata...

wakakkaa.lurus bendul semua menantu mak minah..

momguess berkata...

wakakaka

aku pon cam suziey gak
xnak ngaku
hahaha
sgt keji diri ku ini

Sidratul Muntaha berkata...

psl spender kah/
aduyaiii
sakit perut aku kak oii...
ni kisah benar ker?!

Hezesuze berkata...

suziey - yelah kot...hehe

kty - mmg lurus bendul kan kak...mayb da bese da ngan mak mertua kot...heheh

momguess - yelatu...ahaks!

sidratul - lor..mmgler kisah benar beb...

Corey berkata...

hehe tgk nama abg pomen dihighlight tu mesti abg pomen yg masyur di klang tu kan :P

||| PöJìé PööH ||| berkata...

ala keji tau!!!
nasib baik saya xtcicir spender g-string pink renda² Victoria Secret saya tuh..
**larekkk!!

MaMa aYiN_FaSHa berkata...

kekeke..mmg sengih memanjang la ieda baca ini n3 spender..hahahah...keras perut2 nih..selamba badak jer depan mak mertua ngaku itu spender dia..kekkeke

Hezesuze berkata...

bro corey - pssstt!! dendiam sudah...wakakakaka

pojie - victoria secret katenye...kikikiki

mama ayin - hidup biar slamber mati tinggal spender..wakakakakakaka

suhaila-ab berkata...

aku kompius nih..kisah yg pertama tu bukan ko ke ze??hehe...

EIJAM'S FAMILY berkata...

terkejut den .... tgk n3 spender nie kuang2

Hezesuze berkata...

suhaila - syyyhhsss!!! dendiam sudah...wakakakak

eijam - hahahahaha

bp@pengerindu.com berkata...

hahaha. ader ke patut spender lupe.. hihii btw..

salam perkenalan dan Kalau ada masa jenguk lah blog saya. :) ok . ada free ebook.

mummYaeesh berkata...

sesuai tajuk ni keluarga cicir spender gitew..ahaks!

ye..check spender guna pen kekdahnye..jijik gitew..walhal sarung abg..woohooo

Tanpa Nama berkata...

I read this forum since 2 weeks and now i have decided to register to share with you my ideas. [url=http://inglourious-seo.com]:)[/url]

Tanpa Nama berkata...

It isn't hard at all to start making money online in the underground world of [URL=http://www.www.blackhatmoneymaker.com]blackhat video[/URL], You are far from alone if you don't know what blackhat is. Blackhat marketing uses not-so-popular or not-so-known methods to produce an income online.