Bantu klik HB akak ni ye...terima kasih banyak2!!

Rabu, Februari 09, 2011

Sebagai blogger marilah kita hulurkan bantuan kepada Hairuman

Entry di copy paste dari http://www.anakulucheka.com

Saya pernah post N3 mengenai kisah adik Hairuman ini pada 20 Jan 2011 lalu, jadi kali ni up semula, sebagai tanggungjawab kita sebagai blogger, jangan dok berblogger je…apa yang mampu kita tolong kita tolong sebagai blogger.
Kisah ini akan terpapar dalam “bersamamu TV3″ rabu malam ni (9/2/2011) pukul 9.30 mlm, bersama tetamu undangan “amy search” saksikanlah sambil membantu apa yang termampu oleh kita sebagai blogger
Apa yang kalian baca mungkin akan menitiskan air mata… hari ini hari dia..esok lusa mungkin kita…

“Salam sejahtera, Di sini Kami ingin berkongsi penderitaan adik Hairuman dengan anda semua. Untuk makluman anda adik Hairuman merupakan anak yatim piatu. Dia sudah kehilangan ibu bapanya sejak beliau berumur 5 tahun lagi. Hairuman merupakan anak keempat daripada 6 adik beradik dan dua orang kakaknya adalah golongan OKU.
 
Kini hanya kakak Hairuman yg bertungkus lumus menyara keluarga dengan pendapatan tidak seberaapa iaitu dengan menolong suaminya menjual air buah. Sebelum ini Hairuman cuba membantu meringankan beban keluarganya dengan melakukan dua pekerjaan iaitu bekerja di kilang dan pemungut kelapa sawit. Malang menimpa keluarga ini apabila Hairuman ditimpa kemalangan semasa memungut kelapa sawit. Adik Hairuman terkena kejutan elektrik akibat daripada kabel elektrik yg berkuasa tinggi yg tiba2 terjatuh dan menimpa adik Hairuman. Badan adik Hairuman 50 peratus melecur dan memerlukan kos yang amat tinggi untuk menampung kos perubatan. Keluarga Adik Hairuman cuba meminta bantuan daripada badan2 yang berkenaan untuk membantu keluarganya dan dirinya tetapi sampai sekarang tidak mendapat sebarang jawapan…Di sini kami merayu kepada tuan/puan supaya menolong adik Hairuman..walaupun rm1 seorang sudah memadai meringankan beban adik Hairuman .Marilah sama-sama kita membantu adik Hairuman setakat terdaya. Disini saya sertakan bukti mengenai adik Hairuman.
 

Ya ALLAH!! tak sanggup rasenye weols tengok keadaan Hairuman camgini rupe...macammane ler dia menanggung kesakitan kekdahnye kan...so sebagai blogger...marilah kita bersama2 mendermakan sedikit bantuan kepada beliau...insyaallah!! dengan segala bantuan uols dapat meringankan beban yang Hairuman hadapi...


Di sini saya sertakan nombor telefon kakak Hairuman iaitu:

018-3807867 – Maryuni Bt Miskon.

No akaun: 162030632448 Maybank
Alamat: No 28, Jalan Desa Mawar 2/11,
Seksyen 2. Taman Desa Mawar,
45500 Tanjong Karang, Selangor.


HULURKAN TANGAN RINGANKAN BEBAN

16 ulasan:

Cik Z@i Pen@nG berkata...

ngeri tgk...
meh sama2 tolong meh..

Daniela berkata...

kak berat mata memandang...berat lagi bahu yg memikul =(

umialya berkata...

Ya Allah, sakitnya, kena pulak masa 'dressing'..

sama2lah kita tlg menolong maner2 yg termampu

Cik Ina minat Do do Cheng berkata...

Sedihlah, tak boleh tengok orang kena cam ni.Harap siapa yang berkemampuan bantulah adik ni.Siapa yang tak bekemampuan pulak, sumbangkanlah yang mana termampukan.

deqlis berkata...

bagus2x...deqlis dah wat entri pasal nie....

kak jon join nie
http://fadzillah-kamarudin.blogspot.com/2011/02/senang-menang-with-puteri-katek.html

jgn lupa me as referrer erkk:-) teng

Ogy berkata...

adusss ngerinyaa..tak sangup i tgk...huhuhu..sian dia..harap kita sama2 dpt membantu serba sedikit yg termampu..

ibu_umairah berkata...

adussssss..kesian tgk kannn!!
mcm2 hallllll...dugaan betull

Sidratul Muntaha berkata...

aku dah buat n3 ni kak pagi nih
tpi yg paling latest
tgn dia dua2 dah kena potong
the rest?!
aku tak sure..
meleleh airmata aku nengok n3 blogger ni
aku teringat kat adik la plak.
umur depa lebih kurnag jer
kesian adik ni..
ade rezeki nnti kita ziarah sendiri nak tak kak?!
tmpt akak dgn kg aku dekat2
nak ke situ pun lebih kurnag jer..

HaNTwO berkata...

huhuhuhu kesiannya.....nak tengok gambo ni pun saya rasa dah tak sanggup huhuhu...

ieda berkata...

aduhh ngerinya tgk bdn dia tuu .. kesiann sgt2 .. mcm mana dia nak harungi hidupkan uols .. kita doakan dia tabah .. huhuhu

semoga ada yg mampu membantu dia buat treatment ..

mama_umar_maryam berkata...

insyaAllah saem2 kite bantu blh tlg ringankan beban mereka..

MIZZ SUE berkata...

ASSALAMUALAIKUM

HAI..SAYA MIZZ SUE,
NAK MINTA ALAMAT RAKAN BLOGGER YANG PALING SAYA SAYANG BOLEHKAN?

SAYA NAK MENJEMPUT NI.

PLZ,HANTAR DI
sue_546@yahoo.com

SERTAKAN,

NAMA:
ALAMAT SURAT MENYURAT:
ALAMAT BLOG:
NAMA ANDA DI BLOG:


I LOVE U KORANG!!!

EiJa ZaQuaN berkata...

adesss..mmg ngeri nengoknya..
msti sakit sgt dia menanggungnya
kita yg tgk pun terasa ..apatah lagi dia yg menanggung..

mummysyafie berkata...

tak sampai hati nak tengok penderitaan dier. sama2 la kiter membantu apa yang termampu..dan terus berdoa agar dier kembali sihat seperti sedia kala..

kakyong berkata...

memang kesian sgt.. nanti kakyong tolong2 pjg2kan ke blog... tp amik gambor lain kot.. ade baca bbrp blog yg buat n3 pasal ni juga...

semoga adik hairuman ni diberi kekuatan utk melalui semua ini...

atie aizam berkata...

besar sungguh ujian untuknya.. :(