Bantu klik HB akak ni ye...terima kasih banyak2!!

Ahad, Disember 07, 2008

B4 Hari Raya Qurban

Alhamdulillah...syukur coz every yr family aku ni dptlah tender catering 4 raya qurban kat masjid shah alam...masak tuk para petugas yg smbelih lembu...ptg tadi aku tlg uchu aku wat kuih semperit...tlg tengok je...hehehe coz bila aku jengah jer kuih da siap dimasak...wow!!!delicious uuu!!!kira aku tmpang 2 kaki la mkn kuih semperit tu...ni aku kejap2 je masuk blog ni coz sibuk tlg ibu aku nak prepare brg @ mkanan tuk esok hri...k enjoy reading yeaa!!!
Ni dia kuih semperit buatan uchu aku..

sempat gak aku snap gambo b4 dimasukkan ke dlm oven...

ahaa...ni lah preparation yg aku habaq tadi...utk cili padi tu kena buangkan tangkai dia...korang bygkan byk tu smpai berapilah tgan aku nie...aku buat kejap je yg lain maid aku sambung...kuikuikui!!!

tu yg dlm kotak tinggi tu ialah kentang utk buat kari daging 4 2morrow event. Kebiasaannya beberapa ekor lembu yg dikorbankan tp (sekor khas 4 para petugas), tulangnya akan dibuat sop + daging nya masak kari dan dihidangkan pd petugas (spt yg menyembelih lembu, meratah dging lembu dll lagi) so lebih kurang tuk 150 org punya makanlah perlu disiapkan.

ni lengkung sirap fav aku....nyam nyam...!!!ni buat 4 raya 2morrow...x masuk list utk event esok

fuiii berasap tuuuu!!!ni rendang kerang hampir 70% masak. ni uchu aku yg masak coz rendang kerang buatan dia smmgnya menjilat jari...smua rasa ada pedas, manis...ish x terkata la


nasi impit tuk raya esok...beli jer balik rmh terus rebus je snang ckit. Brand Nona @ ADABI yg slalu family aku beli...

ni rendang daging buatan air tangan ibunda aku lah ek...sape2 yg da pernah merasa rendang ni pasti tau keenakannya kan!!!!sape yg nak order pun ibu aku ambil tempahan gak kira sekilo RM30 ok ape...x pyh masak order je...balik rmh terus mkn..

biasa ada nasi impit mesT ada sambal kacang nya...

dlm tray ni da ada org punya...jap lg tuannya dtg ambil...saje je ambil buat korang terliur jap..
p/s : sekiranya Lyana (wife x boss aku Zamri) log in dlm blog aku nie...i want 2 says "sory yana, akak x sempatlah nak selitkan resepinya...insyallah ada kelapangan akan akak lampirkan kemudian hari ek"
Ni pun aku lari2 jap dari tugasan yg diberi.....hehehehe!!!! di kesempatan ni jgak aku nak says SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILADHA kpd smua umat islam yg baca blog aku ni lah...

Tiada ulasan: