Bantu klik HB akak ni ye...terima kasih banyak2!!

Rabu, Disember 10, 2008

Msyuarat Pelaksanaan Program Bsama Ank Yatim (Unit Muballighat JAIS Negeri Sgor)

Pagi ni mmg aku telah di book oleh my ibu tuk htr dia ke meeting sperti tajuk diatas coz my luvly father gi mancing (hobi dia skrg after bersara). So i follow la..ingatkan aku just nak lepak kat luar je tup2 kena msuk meeting la plak...apalagi layannnn jer kang kecik plak hati ibu aku tu..mostly meeting2 cam gini kalangan ustazah & makcik2 jer la yg involve BUT 2day aku lah yg termuda kat situ...segan beb!!!tpi belasah jer la...
Ni aku bg kesimpulan ckit about meeting tadi, ehem..ehem..camno ye nak mulakan...senang citer program ni utk anak2 yatim & miskin yg bermasalah la kaedahnya..setiap wakil perlu sdiakan 5 org, so ibu aku ni mewakili Masjid Sg Pinang Bdr dan telah htr nama seramai 6 org (khas tuk remaja umur 10-15thn) kira program motivasi gitu...Program akan diadakan di Masjid Shah Alam pd 13-14 Dis 08 (2 hr 1 mlm) cam gi holiday la plak...hehehe!!!so meeting tadi tuk setup the program la...bagi tugasan masing2...meeting start jam 9.30pg - 1.00ptg...wooiii lama beb!!!nak taknak layannnn.... :( B4 msuk dlm bilik meeting, aku sempat gak g tinjau2 upacara qurban yg dijalankan di Masjid...so zasss k... :D
plez bila berada dlm masjid...lu pikirlah sndiri yek!!!

Papan tanda bilik meeting yg aku pegi

ni haaa!! group meeting tadi

ni ustazah Hindon Abdullah selaku pengerusi majlis...orait jugak la ustazah ni
bleh bergurau senda...

wakil dr daerah petaling & sunway

aku ingatkan bdk2 je yg berebut amik mknan...ha korang tengok sndiri
mak2 org pun cam tu gak...(x trmasuk aku yek!!!aku just minum jer)
malu...nye...

beginila kaedahnya lembu b4 disembelihkan, 1 tali ikat sbelah kaki lembu tersebut, 1 lg ikat kat leher lembu, tu la cara ni dgunakan tuk menumbangkan lembu

hampir jatuh tp lembu tu kuat beb!!! bleh bgun blik

ni da menyerah kalah da...

time ni aku kesian plak kat lembu tu...tp kitakan x bleh
kesian pd haiwan yg bleh dimakan..kata org x baik...betul ke???

after penyembelihan...time ni lg sedih...aku bleh dengar
suara lembu tu...ish sedih sedih....lepas je diorang
sembelih lembu tu...ish darahnya mengalir keluar banyak giler
+ baunya...fuh...menusuk ke hidungku...

selesai sudah penyembelihan lembu...bila lembu da selesai disembelih,
lembu tersebut akan ditarik ke tmpat lain utk di lapah...
time ni aku dah msuk meeting...huhuhuh!!!!
sbanyak 3 ekor lembu yg disembelih..aku smpat nengok 2 ekor jer...bg sape2 yg pernah nengok lembu disembelih...ish sebeno2nya mmg payah nak tumbangkan lembu tu...kalau x pandai caranya...mau ditendang tau...(aku taulah serba sdikit coz ayah aku dulu keje kat pejabat haiwan hehehe!!!)zassss layannnnn :D

Tiada ulasan: