Bantu klik HB akak ni ye...terima kasih banyak2!!

Jumaat, Disember 19, 2008

BANTUAN PUSAT ZAKAT SELANGOR

Assalammualaikum kpd sume member2 yg baca blog aku ni, disbbkan ramai org2 kat luar tu x tau menahu bahawasanya kita bleh meminta bantuan drpd Pusat Zakat Sgor (tp yg betul2 memerlukan atas dasar pendapatan rendah). Bantuan adalah spt berikut:-
  • Bantuan Ibu Tunggal
  • Bantuan Sekolah/Universiti
  • Bantuan Anak2
  • Bantuan Kanak2 Istimewa
  • Bantuan OKU
  • Bantuan Utk Org2 Miskin
  • Bantuan Utk Anak2 Yatim

Bantuan yg diberikan bkn sekadar wang ringgit, ia merangkumi semua bergantung kpd masalah & bantuan yg diperlukan (Cth:sekiranya anak anda trgolong dlm OKU/istimewa dan memerlukan sebuah kerusi roda, Pusat Zakat akan memberi PERCUMA) brgantung kpd kelulusan pihak atasan la kan..tp selalunya pasti dapat punya. Slalunya aku tengok ramai yg mintak bantuan kewangan...mcmana aku bleh tau...ahaaa kan ayah aku ketua kampung...so ramailah jgak yg minta sign 4 sokongan & pengesahan borang bantuan zakat tu...alamak!!! pecah lobang plak!!! x kisah la yg penting aku nak tlg org2 yg memerlukan kat luar tu :D

Borang pemohonan perlulah diambil sendiri di Pusat Zakat Sgor. Kat C2 korang explainla bantuan apa yg korang mahu coz setahu aku borangnya berbeza2 tuk bantuan anak skolah lain, bantuan rumah lain...nak minta buat rmh pun bleh tau..yg nie aku kurang pasti la tp bleh mintak. Yg penting korang x tipu lakan bila fill up borang tu...hehehe!!!

Utk kawan aku Asz, jgn lupa ambil borang cpt2 ek coz smmgnya ada peruntukan utk smua yg aku warwarkan dlm blog aku ni. Sharing is caring kan so zassss layannnn :D

p/s plez sebarkan maklumat ini okey...wassalamm...

1 ulasan:

tawakkilboy berkata...

klu saye org n9 nak mintak boleh ke?nak gak zakat ni..bnyk gile duit habis kat cni...hihii