Bantu klik HB akak ni ye...terima kasih banyak2!!

Jumaat, Oktober 15, 2010

Jangan biar diri dibelenggu STRESS & KEMURUNGAN

TANDA TANDA STRESS

Antara tanda2 yang menyebabkan stress boleh dirasai adalah apabila seseorang berasa tegang pada bahagian bahu, belakang, sakit kepala, keguguran rambut, menangis tanpa sebab, suka bersendirian, tidak mesra, muram, gastrik, makan terlalu banyak atau terlalu kurang, tidak boleh tidur malam, raut wajah sentiasa nampak letih, cepat naik darah dan kemurungan.


ahaaaaaa...adakah uols menghadapi situasi2 yang dinyatakan diatas???? hohohoho


KESAN STRES

Kesan stres yang berpanjangan boleh menyebabkan masalah berikut:-
  • tekanan darah tinggi
  • masalah kulit (jerawat)
  • sinus
  • masalah berat badan
  • gangguan tidur
  • ciri birit
  • sembelit
  • pening teruk
  • sentiasa gelisah & bimbang
  • kemurungan
owh kalo ada simptom2 tersebut...silalah uols jumpa doctor okay....hehe

11 ulasan:

syaf berkata...

ade lah jugak...he3

Joy berkata...

sedang mengalami masalah keguguran rambut ni ;)

EiJa ZaQuaN berkata...

alamak ..mmg ade pun tanda2 nak stress tu..tp setakat ni xde la stress sgt...

.:. Maa .:. berkata...

uik, saya juge ada.... alamak ;p

atty's berkata...

masalh berat badan..aiyurk..

zura@iwan berkata...

sy ada gugur rmbut..huhu..pening pon ada...byk pk kut...tp x murung le..hehe

kak ina mail berkata...

masaalah berat badan adalah sikit, tapi memang tak suka fikir banyak.

Mak Su berkata...

sy ni x tahulah, kejap stress kejap ok, kejap stress kejap ok... fenin fenin

[-suziey-] berkata...

amboih..dh jadi pakar motivasi:p

umialya berkata...

kdg2 stress gak

Hezesuze berkata...

syaf
wah kene more carefully nie syaf huhu

eija
cam weols ler..tanda2 mmg ade..tpi takat nie hepi jek

joy
ishh kalo dah beranak pinak mmg rambut akan gugur uols...huhu

atty's
oh sameler ngan weols....tak tau bila nk kurus kekdahnye ahakss

maa
haha...cekidot...

kak ina mail
hohohoho same ngan weols ler uols...dari dulu smpai skrg asyik ada masalah berat badan jek...xtau bila nk krusnye haha

mak su
sume org ada stress uols...bezanye camne kita menanganinye kan

suziey
boleh ler sikit2...copy paste jek kt majalah hahahahaha

umialya
beseler tu uols...hiks