Bantu klik HB akak ni ye...terima kasih banyak2!!

Khamis, Mac 12, 2009

aLAhaI..cIAnnYE aNAk uMi

masuk arini da seminggu da aku 2branak kene demam CP yg aku agak lagi 1weeks lagik sihat walafiat da...demam da OK cume yg tinggal bekasnye jer... tp dlm beberapa ari aku duk terperap kt rmh...cian plak aku nengokkan si kakak ni...yelah kira dah kemaruk nak mengaji katenye...
dah lah xbleh pegi sekolah...ngaji pun xleh???? tp demi semangat yg masih berkobar2 dlm diri dia...harussss anak aku ni ngaji sorang2 tanpa dipaksa kt rmh...coz time ni abgnye da pegi ngaji da...nak ikut xleh...apa laie...ngaji kt rmh ler jwbnye...gud gud anak umi...teruskan lah usaha murni mu itew....wahh statement!!!!
uolls nampak tak....wlpon muke tu da penuh ngan CP...semangat tetap gigih uollss...dia xpeduli ape org nak kate janji aku ngaji...wakwakwakwa...
yelah kan...da xde xtvt yg nak dibuatnye..pagi2 laie abgnye da berangkat ke skolah...so dpt main same2 pun around kul 12-4ptg je...pastu si abg pegi ngaji...haa time ni la dia da xleh duk diam2...dah xde kawan apa laie..capai muqaddam..jom kite menggaji....ALIF BA TA...
alhamdulillah baru 1bln aku htr menggaji kt rmh PAK YA (yg mengajo ngaji)...kedua2 anak aku dah pandai baca surah Al Fatihah, surah Al Ikhlas...wah bangga siut nengok anak2 dah pandai mengaji...syukur...
teringat plak zaman aku kocik2 dulu....haaa pagi g skolah..ptg g ngaji...mlm study...wahhh harusss gigih uollss...zasss layannnn :D

9 ulasan:

Cik Nazaitul Nadia @ Cik SesuciQiellah berkata...

sikap rajin anak ang tue ikut aku ler tue wakakak (ada kena mengena ker? wakakak)

MaS-HaNa berkata...

heze try lah ari daun bambu... daun bambu ni letak kat tilam dia tido.. daun bambu ni boleh serap cp tu... hana dulu masa kecik arwah ayah buat macam tu... lagi pon dia serap abis tau... dia tak kuar sikit skit.

Suziey Ahmad berkata...

ler siannya..sgt gigih ank ko ni heze..bagus..syabas mere bete..ekekkek:D ckp industan plak:p

farish izaryl @izreez berkata...

alolo tian lakk tgok kene cp.hiks ngaji smpai katam taw hikss

Asz berkata...

alhamdullillah ... sejuk perut ibu mengandung eh ... btw, ko antar kat umah Pak Ya mana nih?? bagus ke??

Pojiepooh Abdullah berkata...

Good boy...

watie wyyn berkata...

weols kecik2 pg g sekolah kebangsaan,(sekelas dgn waheeda wassini katanye) ptg gi sekolah agama dan mlm baru g ngaji!katam quran darjah 4!bangga tak??woohoo..

ateh... berkata...

salam..kak. dah lame tak dtg jenguk2 akak..wat2 la air org dtg ni.hihihihi.

wah rajin nye dia..mcm ateh mase kecik2 dulu la..hahahaha(perasan la tu)

bagus gak tau anak2 mcm tu...bg dia bace banyak2 tau..hiihihi

linahilmin berkata...

alahai bagus nya anak bujang u ni.... dalam macam tu pun dok belajar lg! pandai la dia!!!