Bantu klik HB akak ni ye...terima kasih banyak2!!

Jumaat, Mac 27, 2009

DoDoL oH DoDoL!

wah!...pe kene mengene dodol ngan aku?????hahaaha nak tau...meh aku story a little bit about DOdOL nie ek...bg sape2 yg mentelaah kekdahnye blog aku yg lepas2 pasT ada 1n3 yg citer sal dodol ni...tp 2day yg nak aku share ngan uols dimana smalam tetiba plak hp aku berbunyi...bile aku nengok je no yg tertera tertera no awal nye no 8...so aku ingat ni mesT si Qlah la ni dok nak kacau aku la kekdahnye kan..aku pun apa laie manje2 gtew jwb call....
elllo, bleh sy ckp ngan suze? (wah ayat skema beb)...wakawakwawaka..aku pun men bantai je la jwbnye...haaa..ang nak ape? tetiba plak si pemanggil cam terkezut beruk...eh! ni ke no 019 214......? yg ada jual dodol tu? (laaa dlm ati aduyaiii aku da silap org da..wakwakwakwa) sape plak yg call aku ni tanya sal dodol kekdahnye...
alkisahnye c pemanggil ni memperkenalkan dirinya sbgai KAK IZAN yg dok terjah blog kwn2 so tnampak la blog aku ni citer sal dodol family aku ni haaa....ermmm...dgn tidak semene2 nada aku yg td cam nak buat gempak gamaknye btukar jd lembut sopan gtew (cam suara Qlah lam tepon)..ha'ah saya kak yg ada buat & jual dodol tu? kenape kak?
ghupe2nya kak izan ni tgh dok carik mesin dodol coz kesian kt emaknye yg still guna cara lama iaitu kacau dgn mggunakan tenaga manusia...oh gitu! aku pun boraklah ngan kak izan mmg dulu family aku mggunakan tenaga manusia yg mengacau dodol tu harusslah orgnye yg gagah perkasa uolss... (5 ke 6 jam kacau baru masak dodol tu tau)...tp now dah senang byk la kekdahnye coz family aku dpt bantuan dari IKS (Industri Kecil Sederhana)..e2 pun stelah diberitahu mmg ada peruntukan bnda2 ni sume...
And now...smmgnye dgn adenye mesin dodol tu make dgn serta merta perkara yg susah menjadi senang....(tp bill elektrik harussla tinggi kan..tp xlah beribu2)hehehe so aku pun gi tau lah kt kak izan ni bolehlah pergi ke pejabat daerah (ni kalo area klang la kan...area len aku idakla ketahuan) minta borang IKS (borangnye warna kuning)...mmg ada dan diberik percuma...
dgn idak disangka2 kami pun btukar no tepon (dpt sorang lagi kwn kan)..dan email address...kak izan ni smmgnye buat market dodol ni...tp now dia tgh carikla camne nak dpt mesin dodol tu...pd sape2 yg duk kat area Sri Kembangan...blehlah contact kak izan ni untuk tempahan dodol asli gtew...
haaa..ni la dia cth dodol yg kak izan buat tuk di jual kan...ermm nice kan...aku suke dgn presentation dia ni...sape yg berminat nak mkn dodol blehla contact KAK IZAN (013-3995467) tuk tempahan (eh2 aku ni slamber je letak no dia kt blog ni ha...alah bleh ek kak izan...kasi promote la...kan ke sharing is caring kan...huhuhuh)...
ekceli till now kami yg mmbuat dodol ni still mcari2 pengawet bgi dodol tahan lama kekdahnye...so pada sesiapa la yg sudi bkongsi maklumat blehla bg tau kat aku okey...jasamu dikenang...zassss layannnn :

p/s bile aku nengok email add kak izan ni...ghupe2nye dia keje kt ASTRO tp idak la kuketahuan dept ape?hehehehe etlis kalo ada masalah ASTRO ke blehla aku contact dia kan...motip!!!

11 ulasan:

b0b0y berkata...

wahhh..dodol.. nak tgk kak HEZE kacau dodol kat PD.. harus nie... wakakakaka...

Suziey Ahmad berkata...

ha klau nk dodol tahan lama ko simpan dlm fridge bahagian beku..tpt daging tuh..ekeke;D

Pojiepooh Abdullah berkata...

kak dodol 1!
hehehe
nih mesti akak nih lengan ada biceps kan sbb kacau dodol sokmo.
heheheh..

farish izaryl @izreez berkata...

alaa sedapnye dodol.ngeee my fav tuu kak heze ekekkeke

Unknown berkata...

wah dodol,
fav mama tue,
hik hik hik...

yang paling sedap plain dodol,
wanie x berapa gemar dodol durian,
hurm...

Tanpa Nama berkata...

huhuuuhu...
sedap tu!!!

Hezesuze berkata...

bboy - bleh tp bboy harusss la kacau ek smpai masak...huhuhu

suziey - itu ku da ketahuan..btw, thanks

pojie - lengan akak xde biceps just ade bulu roma yg lebat gtew...wakwkwakwak

rizz & cik wanie - insyaallah kalo ada stock haruss la akak bg rase...don't wory

linahilmin berkata...

rupa dodol skrg dah presentable.. lawa je..

Cik Nazaitul Nadia @ Cik SesuciQiellah berkata...

wakakak gelak guling2 aku baca n3 ang nie wakakaka tue lew... kan dh kena dolat aku wakakak men terjah laie wakakak sekali salah orang wakakaka

lepas nie harus aku panggil ang akak dodolz wakakaka

Hezesuze berkata...

ermmm sengal la ko Qlah!!!

watie wyyn berkata...

seri kembangan??area weols ni!nnt klu teringin nak mkn dodol bleh la calling2 !