Bantu klik HB akak ni ye...terima kasih banyak2!!

Rabu, Januari 19, 2011

sedikit fakta pemakanan.. Kita nak ikut buku sains / apa-apa yang diwar2kan oleh org yahudi Kafir atau kita nak ikut Rasul Junjungan Kita Nabi Muhamma

Yang baik kita kongsikan bersama ye uols...so entry ni copy paste from Dikja...

1. Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam. tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. Nak ikut kafir ke nak ikut Nabi Muhammad ? Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sebab hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. Jadi kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam. makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini.

2. Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi Muhamad selain susu dan madu. Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck. Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi di tangan mereka.

3. Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan kegemaran Nabi Muhamad. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.

4. Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans.

5. Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat, contohnya coke dan maggi. Coke tu sangatlah beracun, pastu sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi).

6. Untuk pengetahuan, para kafir agen dajjal ni juga menwar-warkan kebaikan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar), namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan. selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sbb dalam soya ada hormon estrogen yang sama dgn estrogen kat wanita. pastu soya ada phytic acd yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.

Secara kesimpulannya para kafir ajen Al-Masih Dajjal ni bukan setakat melemahkan kita dari segi lain namun secara pemakanan kita juga.

Firman Allah: Wahai sekalian manusia! Makanlah dari apa yang ada di bumi yang halal lagi baik, dan janganlah kamu ikut jejak langkah Syaitan, kerana sesungguhnya Syaitan itu ialah musuh yang terang nyata bagi kamu. Al-Quran Surah Al-Baqarah Ayat 168

Firman Allah: Dan makanlah dari rezeki yang telah diberikan Allah kepada kamu, iaitu yang halal lagi baik dan bertakwalah kepada Allah yang kepadaNya sahaja kamu beriman. Al-Quran Surah Al-Maidah Ayat 88

Firman Allah: Oleh itu, makanlah (wahai orang-orang yang beriman) dari apa yang telah dikurniakan Allah kepada kamu dari benda-benda yang halal lagi baik, dan bersyukurlah akan nikmat Allah, jika benar kamu hanya menyembahNya semata-mata. Al-Quran Surah An-Nahlu Ayat 114

Renung2kan selamat beramal....

14 ulasan:

ieda berkata...

ok mcm nie .. kita ikut mana yg betul selalunya yg mengikut sunnah nabi itu dah jadi amalan org dulu2 .. so kita teruskan ..
janji kita sihat dan itu sudah memadaikan .. bagi weols ikut jer mana yg rasa weols ok :)

Amir Rayyan berkata...

sunnah rasulullah s.a.w....Moga Allah memelihara kita...ameen ya rabb

Mrs. Asida berkata...

Ikutilah sunnah..:)

deqlis berkata...

ikut ...cuma satu jer... bab nak makan daging kambing..i failed...huk huk...daging lebu pun deqlis x makan...camner??

εïз mummyHaza εïз berkata...

hehehe bersyukur atas nikmatnye... hehehe x pernah beli daging kambingla uols... >.<

mummysyafie berkata...

tak reti makan kambing, organ dalaman pun tak baper suka.

mama_umar_maryam berkata...

yeah..kambing golek,kopi mmg feveret kuu..insyaAllah, ikut yg sunnah la kite ;)

kakyong berkata...

jom amalkan minum susu kambing... ;)
susu untuk sepanjang zaman...

maslinamansor berkata...

sunnah Nabi saw yang sepatutnya kita ikut.

Kalau nak tambah darah, hati haiwan boleh di tukar dengan memakan buah delima.

Biasa la... kaum Yahudi nie mana boleh tengok kita orang Islam senang lenang :)

rasp berkata...

ikutilah yang sunnah...
me harus minum kopi at least sekali sehari..
slalunya pagi..nak bagi mata terbeliak skit :D

nora berkata...

dah lama stop minum kopi, konon sbb tak bagus, pasni nk start minum kopi arr,

sape nak join p kedai kopi pasni huhuhu

Cik Ina minat Do do Cheng berkata...

akak gonjeng kalau senang makcik baca ye.apasal kurang update skrg ni.mood tak de.

Cik Z@i Pen@nG berkata...

salam...

kak di tag...

http://storymoryluahanku.blogspot.com/2011/01/contest-gambar-tak-nampak-muka-paling.html

sila buat...hik..hik..hik...

.::Lynn::. berkata...

info menarik tertarik. Thanks